مرزه خشک

✅مرزه خشک با کیفیت اعلا جهت مصارف مختلف صنایع غذایی و فروشگاه ها به صورت بسته بندی در اوزان 5 تا 15 کیلویی موجود می باشد.

​✅پرتودهی طبق درخواست انجام می شود.

✅ارائه آنالیز شیمیایی و میکروبی آزمایشگاهی طبق درخواست.

📞 جهت استعلام قیمت با شماره 09192252570 در تماس باشید. (واتساپ، پیامک و تماس تلفنی)

خرید عمده مرزه خشک

خرید عمده مرزه خشک برای مصارف گوناگون در کشور با توسعه صنایع غذایی و دارویی رو به رشد است. مرزه به انگلیسی Satureja می شود و از تیره نعناعیان می باشد.

مرزه گیاهی است  یکساله با برگهای لوله ای و گلهای کوچک و معمولا با ترخون اشتباه گرفته می شود. مرزه گیاهی است با عطر و طعم تند و فلفلی که از نظر غذایی دارای ارزش بسیاری می باشد.

این گیاه بومی اروپا و اسیای میانه و ایران می باشد. فصل برداشت این مرزه از اواخر بهار شروع می شود و تا پایان شهریور بعنوان چین آخر ادامه دارد.

مرزه خشک دارای خواص دارویی ، بهداشتی و غذایی بسیاری است از این روی مصارف بسیاری در صنایع مختلف از جمله داروسازی و آرایشی بهداشتی دارد.

مرزه خشک شده در صورت نگهداری درست و تولید اصولی می تواند تمام خواص خود را حفظ کند و جایگزین مناسبی برای مرزه تازه باشد.

از آنجا که مرزه تازه در تمام طول سال قابل دسترس نیست خشک شده ی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

مرزه به دو صورت خودرو یا کوهی و کاشتی وجود دارد ، مرزه کوهی عمدتا در ایران در دامنه کوهستان های زاگرس می روید و برخلاف مرزه معمولی دارای شاخه های منشعب شده فراوان است. نام دیگر مرزه کوهی آویشن نمی باشد و کاملا از آویشن متفاوت است. عکس مرزه کوهی در ادامه آورده می شود تا تفاوت آن را با مرزه معمولی ببینید.

در ایران مرزه و ترخون با یکدیگر اشتباه گرفته می شود که برای عوام یک اشتباه معمول است این دو گیاه کاملا از یکدیگر متفاوت بوده و تشابه آنها در طعم تند آنها می باشد مرزه خشک قیمت ای بالاتر از ترخون خشک دارد برای خرید عمده ترخون خشک می توانید از همین سایت اقدام نمایید. برای خرید عمده مرزه خشک با شماره های ما تماس بگیرید.

قیمت مرزه خشک عمده

مرزه خشک از گیاهان معطر بوده و علاوه بر خواص پزشکی آن عطر بوی بسیار خوبی به غذاها می دهد. مرزه خشک جزو گیاهان تابستانه بوده و‌معمولا در فصل رویش خود چیده شده و خشک می گردد.

به دلیل بارندگی های امسال قیمت مرزه خشک در تابستان ۱۴۰۳ افزایش چشمگیر نداشته و در حدود ۱۱۰/۰۰۰ تا ۱۵۰/۰۰ تومان می باشد.

قیمت مرزه خشک عمده به عوامل مختلفی بستگی دارد مهمترین آنها قیمت مرزه تازه هست هر چه میزان زیر سطح کشت مرزه بالاتر باشد قیمت این محصول پایین تر می آید و به تبع آن باعث کاهش یا ثابت ماندن قیمت مرزه می شود ، بنابراین رابطه مستقیمی بین قیمت مرزه تازه و قیمت مرزه خشک قراردارد.

نحوه ی خشک کردن دومین عامل تاثیر گذار در قیمت مرزه خشک است. خشک کردن مرزه به چهار شکل سنتی ، خانگی ، کارگاهی و صنعتی انجام می پذیرد که در ادامه نحوه ی خشک شدن و جزییات و محاسن و معایب آن آورده می شود.

ترتیب قیمت از پایین به بالا یعنی از گرانترین به ارازانترین این چهار حالت به این ترتیب است قیمت مرزه خشک خانگی ، قیمت مرزه خشک صنعتی ، قیمت مرزه خشک کارگاهی ، قیمت مرزه خشک سنتی.

صنایع غذایی شاهونی مرزه وسایر سبزیجات را به روش صنعتی خشک کرده و در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد برای خرید سایر سبزیجات مثلا خرید عمده جعفری خشک نیز می توانید از طریق همین سایت تماس بگیرید و سفارش خود را بگذارید.

مرزه خشک در چه غذاهایی استفاده میشود

مرزه خشک یکی از ادویه های بسیار محبوب و پرکاربرد در آشپزی ایرانی است. این گیاه معطر عطر و طعم خاصی به غذاها می بخشد و در انواع متفاوتی از غذاهای ایرانی استفاده می شود.

یکی از غذاهایی که مرزه خشک در آن به طور گسترده به کار می رود، آش است. آش یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که انواع مختلفی دارد و مرزه در بیشتر آنها به عنوان یکی از ادویه های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

از آش جو گرفته تا آش رشته و آش انار، مرزه طعم و بوی خاصی به این غذاها می بخشد. در تهیه آش، برگ های تازه مرزه به همراه سایر سبزی های معطر مانند نعناع و جعفری به آش افزوده می شوند و در طول آماده سازی و پخت، عطر این گیاه به تمام غذا منتقل می شود.

غذاهای خورشتی نیز از دیگر دسته غذاهایی هستند که مرزه در آنها بسیار کاربرد دارد. غذاهایی مانند قورمه سبزی وخورشت فسنجان همگی با افزودن برگ های تازه مرزه و استفاده از پودر مرزه خشک شده طعم بی نظیری پیدا می کنند. در این خورشت ها، مرزه علاوه بر طعم دهی، نقش نگهدارنده و طعم دهنده ماندگاری غذا را نیز ایفا می کند.

پلوها و دیگر غذاهای اصلی ایرانی نیز از دیگر موارد کاربرد مرزه هستند. برای مثال در تهیه پلو باقالا، مرزه تازه به همراه سایر سبزی های معطر در مخلوط پلو استفاده می شود. همچنین انواع دلمه ها از جمله دلمه برگ مو، دلمه فلفل و دلمه کدو نیز بدون حضور مرزه قابل تصور نیستند و این گیاه معطر بخشی جدایی ناپذیر از این غذاها محسوب می شود.

مرزه خشک در آبگوشت نیز استفاده می شود پودر مرزه خشک شده بهمراه چند ادویه دیگه ترکیب ادویه آبگوشت را تشکیل می دهند برای خرید عمده ادویه آبگوشت  می توانید از طریق همین سایت اقدام نمایید.

تهیه ترشیجات و ترشی ها نیز از دیگر کاربردهای مرزه در آشپزی ایرانی است. انواع ترشک، ترشی و چاشنی های غذایی با استفاده از برگ ها  خشک شده و روغن مرزه تهیه می شوند تا علاوه بر طعم دهی، خاصیت نگهدارندگی آنها نیز افزایش پیدا کند. ماست و پنیر نیز با قرار دادن شاخه های مرزه در آنها طعم و بوی خاصی به خود می گیرند.

کوفته از دیگر غذاهای ایرانی است که بدون مرزه هویت خود را از دست می دهد و در سبزی آن حتما از مرزه استفاده می شود.

از خواص مرزه با ماست نمی توان گذشت از آنجا که ماست یه ماده غذایی به شدت سرد است و طبع مرزه گرم بوده می تواند ترکیب آنها بسیار مفید باشد علاوه بر ایجاد طعم عالی در ماست خاصیت پزشکی نیز دارد پیشنهاد می شود از مرزه در ماست حتما استفاده کنید و آن را امتحان کنید.

سس مرزه : این سس از ترکیب سیر ، کره ذوب شده ، پودر زنجبیل ، آب لیمو و … تشکیل شده است

به طور کلی مرزه به عنوان یکی از مهم ترین ادویه های ایرانی در طبخ انواع غذاهای سنتی کشورمان از جمله آش ها، خورشت ها، پلوها، دلمه ها و ترشیجات مورد استفاده قرار می گیرد و باعث ایجاد طعم و بوی منحصر به فرد در آنها می شود. این گیاه معطر علاوه بر طعم دهی، در برخی موارد نقش نگهدارندگی و تقویت کننده طعم غذاها را نیز ایفا می کند.

خواص و فواید مرزه خشک

مرزه برای چی خوبه ؟ مرزه یکی از گیاهان دارویی بسیار پرکاربرد و مفید است که خواص و فواید متعددی دارد. هنگامی که این گیاه معطر خشک می شود، خواص و فواید آن تقویت شده و استفاده از مرزه خشک می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

یکی از مهم ترین خواص مرزه خشک، خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی آن است. مرزه حاوی ترکیبات فنولی و فلاونوئیدی است که به طور موثری می توانند از رشد میکروارگانیسم های بیماری زا در بدن جلوگیری کنند. به همین دلیل مرزه خشک می تواند در درمان عفونت های ناشی از باکتری ها و قارچ ها مفید باشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

خاصیت ضدالتهابی مرزه خشک نیز از دیگر فواید قابل توجه آن است. مرزه حاوی ترکیباتی مانند رزمارینیک اسید است که در کاهش التهاب موثر هستند. مصرف مرزه خشک می تواند به درمان التهاب های مزمن و حاد در بدن کمک کند و برای بیماری هایی مانند آرتریت، روماتیسم و آکنه نیز مفید باشد.

از دیگر کاربردهای مرزه خشک می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد. این گیاه دارای ترکیبات طبیعی آنتی اکسیدانی مانند کارواکرول و تیمول است که می توانند از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند. مصرف مرزه خشک می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و زوال عقل کمک کند.

مرزه خشک همچنین به دلیل داشتن خاصیت آرام بخشی، می تواند در درمان اختلالات خواب و اضطراب موثر باشد. برگ های خشک شده این گیاه حاوی ترکیباتی هستند که می توانند آرامش را به فرد القا کنند و خواب راحت تری را برای وی فراهم آورند.

از دیگر کاربردهای مرزه خشک می توان به بهبود هضم، کاهش درد قاعدگی در زنان و تقویت عملکرد کبد اشاره کرد. مصرف مرزه خشک به صورت دم کرده یا افزودن آن به غذاها می تواند به بهبود این مشکلات کمک کند.

مرزه خشک برای بارداری : مصرف مرزه خشک در بارداری باید با احتیاط انجام شود و پیش از مصرف با پزشک مشورت شود. زیرا مرزه می تواند در دوزهای بالا اثرات نامطلوبی مانند تحریک رحم و سقط جنین داشته باشد. همچنین مصرف آن در سه ماهه اول بارداری باید با دقت بیشتری انجام شود.

در مجموع، مرزه خشک به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی، ضدالتهابی، بهبود دستگاه گوارش و آرامش بخشی می تواند در دوران بارداری برای مادر و جنین مفید باشد، اما باید با هماهنگی پزشک و در دوزهای مناسب مصرف شود

خواص مرزه برای معده : خشک به دلیل خواص دارویی متعددی که دارد، می تواند برای سلامت و عملکرد معده نیز بسیار مفید باشد. این گیاه معطر حاوی ترکیباتی چون کارواکرول و تیمول است که خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارند. از این رو، مصرف مرزه خشک می تواند در درمان عفونت های معده ناشی از باکتری ها و قارچ ها موثر باشد.

همچنین مرزه خاصیت ضدالتهابی دارد و می تواند به کاهش التهاب و زخم های معده کمک کند. علاوه بر این، مرزه خشک به بهبود گوارش و هضم غذا در معده کمک می کند و می تواند برای درمان مشکلاتی چون سوءهاضمه و نفخ معده مفید باشد.

خواص مرزه برای مردان : مرزه خشک می تواند به بهبود عملکرد جنسی و افزایش میل جنسی در مردان کمک کند. مرزه خشک حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به افزایش قدرت و استامینای بدن مردان کمک کند.

مرزه خشک به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی-عروقی در مردان موثر باشد

عرق مرزه و فشار خون: مرزه خشک به دلیل داشتن خواص آرام بخشی و ضدالتهابی، می تواند برای تنظیم فشار خون نیز مفید باشد.

مصرف مرزه خشک به صورت دم کرده یا افزودن آن به غذا، می تواند با کاهش استرس و التهاب در بدن، فشار خون را تنظیم کند و به پیشگیری از بالا و پایین رفتن ناگهانی فشار خون کمک کند. این ویژگی مرزه خشک می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا پایین مفید باشد.

در مجموع مرزه خشک به دلیل خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی و آرام بخشی آن می تواند برای سلامتی انسان بسیار مفید باشد. این گیاه دارویی می تواند به عنوان یک مکمل غذایی و دارویی طبیعی در درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و اختلالات مورد استفاده قرار گیرد.

همانطور که اشاره شد و خواص و فواید مرزه خشک توضیح داده شد مرزه خشک دارای خاصیت های فراوانی بوده که حتی پس از خشک شدن بعضی فواید آن تقویت می شود. برای خرید مرزه خشک شده با شماره های ما تماس بگیرید.

آیا مرزه کوهی همان آویشن است ؟

خیر مرزه کوهی کاملا از آویشن جداست و دو گیاه متفاوت از یکدیگر هستند و طعم و عطر و بو و خواص متفاوت دارند. آویشن هم مانند مرزه کوهی در کوهستان ها روییده و جمع آوری می شود.

مرزه کوهی خشک بوسیله ی افراد بومی منطقه جمع آوری شده و‌ بعد از جدا کرده شاخه ها و ساقه های کلفت خاک گیری شده و بفروش می رشد.

صنایع غذایی شاهونی بعنوان یکی از بزرگترین فروشندگان آویشن در ایران توانسته قیمت عمده پودر آویشن را به شکل منصفانه با بالاترین کیفیت در حدود ۲۰۰/۰۰۰ تومان عرضه نماید.

مراحل تولید مرزه خشک

در ایران انواع سبزی به روشهای مختلفی خشک می گردد.

روش سنتی : سبزی بعد از چیده شدن مرزه تازه در کنار زمین زیر نور افتاب مستقیم خشک می شود و یا بعد از چیده شدن در سایه بوسیله ی فن با باد خشک می گردد. بعد از خشک شدن بوسیله خرد کن خرد شده و ریشه و ساقه های کلفت و خاک و سنگ از آن جدا می شود و تنها برگها و ساقه های نازک تر می ماند.

در این روش ارزانترین حالت بوده کمترین نیروی انسانی درگیر شده فضای ارزانی احتیاج دارد ولی بهداشتی نبوده و قطعا حشرات و خاک و سنگ ریزه در آن دیده می شود و بدلیل خشک شدن غیر اصولی رنگ سبزی روشنتر می شود.

روش خانگی: سبزی تازه پاک می شود ریشه ساقه های کلف جدا می شود شستشو در چند مراه انجام می شود و بعد در فضای اتاق با پنکه خشک می گردد.

این روش گرانترین حالت خشک کردن سبزی ایست چون مقداری سبزی تولیدی حجم پایینی دارد مرزه تازه با چند واسطه خریداری شده و بشکل غیر اصولی خشک می شود چون بعد از شستشو مستقیما سبزی برای خشک کردن پهن می شود رنگ سبزی تیره می گردد.

ولی از نظر بهداشتی تمییز و قابل اعتماد است و به احتمال زیاد ظاهر زیبایی نخواهد داشت. قیمت مرزه خشک خانگی معمولا دو برابر صنعتی و سه برابر سنتی است.

روش کارگاهی: مرزه تازه در حجم بسیار کمتر از صنعتی از میدان بار خریداری شده محصول با همان ریشه و ساقه کلفت شسته شده و بعد از آبگیری با ابزارهای ساده بوسیله خشک کن های کابینتی و یا در فضای بسته با فن خشک می گردد.

بعد با دستگاه خرد کن همانند روش سنتی خرد شده و با الک ساقه های بزرگتر گرفته می شود. بدلیل حجم تولید پایین تر و خرید با واسطه قیمت بالاتری از روش صنعتی دارد.

روش صنعتی : مرزه تاره از کشاورز در حجم بسیار بالا روزانه خریداری شده به سرعت به کارخانه منتقل میشود تا پلاسیدگی در آن اتفاق نیوفتد. واحد کنترل کیفی کارخانه بار ورودی را کنترل کرده تا حاوی اشرشیا و مواد شیمیایی خطرناک در ریشه و ساقه سبزی نباشد. بعد از اطمینان از سلامت مرزه سبزی برای ریشه گیری وارد دستگاه شده و ساقه ها و ریشه سبزی گرفته می شود. بعد از پاک شدن در چهار مرحله شستشوی سبزی انجام می پذیرد.

فروش مرزه خشک صادراتی 

صادرات سبزی خشک از ایران در سال های اخیر رشد و پیشرفت چشمگیر داشته است. ایران بدلیل داشتن اقلیم های مختلف و کشاورزی قوی توانسته مازاد محصولان کشاورزی خود را بصورت تازه ، خشک شده ، منجمد و فراوری های مختلف به اقصی نقاط جهان صادر نماید.

فروش مرزه خشک صادراتی یکی از این موارد بوده که به کشورهای خوزه ی خلیج فارس ، روسیه ، قزاقستان و … ارسال می گردد.

شرکت شاهونی با در نظر گرفتن استاندارد های بین المللی توانسته این محصول را تولید کرده و در بسته بندی مناسب صادر نماید. ما آماده ی همکاری با بازرگانان و تجار خارجی برای ارسال این محصول و خرید عمده نعنا خشک 

و سایر سبزیجات و صیفیجات خشک هستیم.

خرید مرزه خشک در اصفهان

استان اصفهان بدلیل داشتن ظرفیت بالای تولید و کشاورزی و قرار گرفتن در مرکز کشور توانسته یکی از مراکز تولید و توزیع و عرضه سبزی خشک در کشور قرار بگیرد.

به همین دلیل خرید مرزه خشک در اصفهان می تواند یک گزینه مناسب برای خریداران عمده سبزی خشک باشد. مرکزیت اصفهان باعث شده عمده فروشی گیاهان دارویی اصفهان نیز از رونق بالایی برخوردار بوده و بسیاری از کسانی که در این حوزه مشغول هستند محصولات خود را از این استان توزیع نمایند.

بعنوان مثال خرید عمده شنبلیله خشک و سایر گیاهان دارویی و سبزیجات و صیفی جات را می توان از این استان جستجو کرد.

پخش مرزه خشک در ایران 

آب و هوای مختلف موجود در ایران باعث شده یک کشور چهار فصل داشته باشیم که امکان کاشت و تولید بسیاری از محوصلات کشاورزی باغی و دارویی را در ایران داشته باشیم.

توزیع انواع سبزی خشک در ایران معمولا به مرکزیت تهران انجام می پذیرد چندین شرکت پخش سبزی خشک در ایران وجود دارد که انجام این موضوع در ایران را می پردازند.

پخش مرزه خشک در ایران هم بوسیله ی این شرکتها انجام می پذیرد، ما در صنایع غذایی شاهونی با تولید و توزی انواع سبزیجات خشک و صیفیجات خشک در ایران و جهان آماده همکاری با کارخانجات ، تجار و عمده فروشان هستیم.

خریداران عمده مرزه خشک چه کسانی هستند

خریداران عمده سبزی خشک چه کسانی هستند ؟  خریداران عمده مرزه خشک را کارخانجات مواد غذایی نیمه آماده و آماده و کنسرو ، کارخانجات تولید انواع لبنیات ، کارخانجات تولید و بسته بندی ادویه و سبزی جات خشک ، کارخانه تولید انواع سس ، عمده فوشان ، شرکتهای پخش ، تجار و بازرگانان و صادرکنندگان تشکیل می دهند.

صنایع غذایی شاهونی تولید کننده انواع سبزیجات خشک  آماده همکاری با تمام موارد یاد شده می باشد جهت همکاری با ما تماس بگیرید.

خرید اینترنتی مرزه خشک

صنایع غذایی شاهونی با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و گوشی امکان خرید اینترنتی مرزه خشک و سایر سبزیجات را فراهم آورده برای خرید عمده شوید خشک می توانید تنها از طریق اینترنت سفارش خود را وبت نمونده و پرداخت وجه را انجام دهید تا در اسرع وقت برای شما ارسال گردد.

نحوه ی خرید مرزه خشک از شاهونی 

ما سعی کردیم به روشهای مختلف امکان خرید محصولاتمان را برای شما فراهم نماییم تا به ساده ترین و در دسترس ترین شکل ممکن محصول مورد نظرتان با مشخصات کیفی مد نظر سفارش دهید.

شما می توانید به سه روش اینترنتی ، تلفنی و حضوری اقدام به خرید محصول خود بنمایید.

آسانترین و سریعترین حالت خرید بصورت اینترنتی بوده با فشردن چند کلیک می توانید محصول خود را سفارش دهید اگر سوالی دارید می توانید از طریق واتس اپ و یا تماس مشتقیم سوال خود را مطرح کنید و تصویر یا فیلم محصول را دریافت نمایید. در صورت اینکه نیاز به بستن قرارداد یا گرفتن نمونه مد نظر باشد می توانید از طریق مراجعه حضوری از قبل هماهنگ کنید و تشریف بیاورید.

کارخانه تولید مرزه خشک 

تولید انواع سبزیجات خشک از جمله مرزه خشک از طرق مختلف امکان پذیر است که بهترین روش آن بوسیله ی خط تولید تخصصی آن انجام می پذیرد.

فرایند و مراحل خط تولید سبزی خشک  در نوشته ای جداگانه انجام شده که می توانید مشاهده نمایید. کارخانه تولید مرزه خشک و سایر سبزیجات و صیفی جات خشک تغریبا مشابه بوده و در جزییات تفاوت هایی دارد.

نحوه ارسال مرزه خشک از شاهونی به چه صورت است ؟

ارسال محصول بنا به درخواست خود مشتری متناسب با حجم خرید و عجله در دریافت انجام می پذیرد.

معمولا در حجم زیر یک تن خارج از تهران بوسیله ی باربری انجام می شود و هزینه بصورت کیسه ای محاسبه می شود. ارسال تا درب باربری رایگان بوده و بوسیله خود شرکت انجام می پذیرد.

اگر حجم بار بیشتر از یک تن باشد ارزانترین حالت ارسال بوسیله ی دربست از درب انبار در تهران انجام می پذیرد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مرزه خشک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا