پودر زردچوبه

 

✅پودر زردچوبه با کیفیت اعلا جهت مصارف مختلف صنایع غذایی و فروشگاه ها به صورت بسته بندی در اوزان 5 تا 25 کیلویی موجود می باشد.

​✅پرتودهی طبق درخواست انجام می شود.

✅ارائه آنالیز شیمیایی و میکروبی آزمایشگاهی طبق درخواست.

📞 جهت استعلام قیمت با شماره 09192252570 در تماس باشید. (واتساپ، پیامک و تماس تلفنی)

خرید عمده پودر زردچوبه

خرید عمده پودر زردچوبه پر مصرف ترین و پر فروش ترین محصول کسانی است که در این صنف به طرق گوناگون در حال فعالیت هستند می باشند از عمده فروشان و بنکداران ادویه و عطاری و گیاهان دارویی که خود فروشنده هستند تا کارخانجات صنایع غذایی بو رستورانهای زنجیره ای و کیتیرینها هم که مصرف کننده هستند خرید پودر زردچوبه عمده را انجام می دهند.

قیمت عمده پودر زردچوبه فله در سال 1402 : بین ٩٠/٠٠٠ تا ١٠٠/٠٠٠ تومان با توجه به کیفیت و نوع قلم متغیر است.

همانطور که اشاره شد قیمت عمده پودر زردچوبه متفاوت هست. خواستگاه قلم زرد چوبه کشور هندوستان می باشد که به دلیل آب و هوای بسیار مطلوبی که برای کاشت زردچوبه دارد بهترین محصول را تولید می کند همانطور که خرید عمده پودر سیر را باید از محصول کشت شده در همدان انجام داد بهترین قلم زردچوبه را نیز باید از مناطق خاصی از هندوستان برداشت نمود.

شما می توانید خرید زردچوبه اصل هند را از شرکت شاهونی که از وارد کننده های این محصول در ایران است، دست اول خریداری نمایید. قیمت عمده پودر زردچوبه کیلویی تقریبا یک دلار بود اما بدلیل افزایش قیمت جهانی این محصول به تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است. همانطور که با کاهش تولید فلفل سیاه ویتنام قیمت عمده پودر فلفل سیاه نیز افزایش یک دلاری را تجربه نمود پس افزایش ناگهانی قیمت این دو محصول در یکسال گذشته تنها به دلیل نابسامانی بازار ایران نبوده و بازار جهانی نیز روی این دو ادویه پر تقاضا اثر گذار بوده است.

 

قیمت عمده انواع پودر زردچوبه

قیمت عمده انواع زردچوبه بدلیل متفاوت بودن عملکردشان در طبخ غذا مقداری متفاوت است. قلم زردچوبه ریشه خشک شده گیاه کارل لینه است. که در هند و میانمار بدلیل بومی بودن این گیاه در این مناطق و کشت بالای آن بوسیله کشاورزان و حمایت های دولتشان تجاری شده اند. و تبدیل به برندهای جهانی در عرصه ی بین الملل گردیده اند. بطوری که در ایران و بسیاری از نقاط جهان زردچوبه را با دو نام نظام آباد که منطقه ای در هند و برمه منطقه ای در میانمار است میسناسند. تفاوت آن دو در این است که یکی از آنها سرعت رنگ دهی بالاتر ولی عطر کمتر در غذا دارند. و دیگری رنگ‌دهی ضعیفتر ولی طعم قوی تری به غذا می دهند. در کل قیمت پودر زردچوبه ی هندی فله بدلیل کیفیت بهتر از سایر انواع زردچوبه موجود در بازار بیشتر است.

 

تحلیل و پیش بینی قیمت پودر زردچوبه در سال 1403

قلم زردچوبه از آنجا که یک ادویه کاملا وارداتی است. از عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز پودر زردچوبه کمتر اتفاقات داخلی بر آن اثر گذاشته و تابع قیمت‌های جهانی و نرخ ارز می باشد. قلم زردچوبه هیچ تولید داخلی مثل فلفل قرمز ندارد. فلفل قرمز هم در ایران تولید می شود هم واردات آن انجام می پذیرد. بنابراین قیمت عمده پودر فلفل قرمز تابع عوامل داخلی و خارجی می باشد. بنا بر این قیمت پودر زردچوبه کیلویی در سال ١۴٠٣ همراه با قیمت نرخ ارز بالا می رود و قیمت جهانی آن نیز بستگی به کشت این محصول در کشورهای تولید کننده ی آن است.

در بازار فروش این محصول به دو صورت فروش عمده زردچوبه قلم یا زردچوبه پودر نشده و زرد چوبه نرم انجام می گیرد. زردچوبه اگر بطور خالص آسیاب بشود قیمت آسیاب شده ی آن بدلیل وزن کم کردن محصول و هزینه ی خدمات آسیاب حدود ۵ تا ٧ هزار تومان بالاتر است.

 

خصوصیات انواع قلم زردچوبه موجود در دنیا

همانطور که اشاره شد قلم زرد چوبه در بازار ایران عموما به دو دسته تقسیم می گردد. قلم زردچوبه هندی یا نظام آباد یا قلم زردچوبه برمه که مربوط به کشور میانمار در جنوب شرق آسیاست. قلم زردچوبه هندی در بازار طرفداران بیشتری دارد و قیمت بالاتری هم برای آن در نظر گرفته می شود. قلم زردچوبه نظام آباد نسبت به سایرین عطر بهتر و قوی تری به غذا می دهد. قلم زردچوبه برمه قیمت پایین ترین دارد در عین حال رنگ دهی بهتر و سریعتری به غذا می دهد. در بازار برای جلب نظر هرو سلیقه و تعدیل قیمت از میکس این دو محصول استفاده می کنند. و با نام پودر زردچوبه اعلا می فروشند. که هم رنگ خوبی دارد و هم اینکه عطر خوبی دارد. و در نهایت به دلیل اختلاف قیمت انگار که هزینه آسیاب نداده آید و تغریبا به قیمت قلم زردچوبه نظام آباد می شود.

انواع پودر زردچوبه موجود در بازار ایران؟

قیمت عمده پودر زردچوبه در ایران بسته به اینکه چه قلم زردچوبه ای سابیده شده متفاوت است. نکته ی دیگر اینکه همانطور که می دانید زردچوبه ریشه خشک شده گیاه است بنابراین در خاک بوده و  از آنجا که تولید کنندگان خارجی این محصول آن را درست نشسته و تمیز نمی کنند. مقداری خاک و ریز ریشه همراه آن باشد. شرکت شاهونی قبل از آنکه اقدام به پودر کردن این محصول کند پس از انجام آزمایش و بالا بودن میزان خاکستر آن اقدام به شستشو مجدد محصول نموده تا مشتریانی که قصد خرید عمده پودر زرد چوبه از شرکت شاهونی را دارند از سلامت محصول خود مطمئن شوند.

بهترین قلم و چوب زردچوبه موجود در بازار کدام است؟ کدام نوع را بخریم؟

انتخاب قلم و چوب زردچوبه بسته به سلیقه و استفاده شما و میزان هزینه ای که می خواهید برای آن انجام دهید متفاوت است. اما آنچه در بازار بهترین نوع زردچوبه شناخته می شود زردچوبه ایست که در نهایت بهترین عطر و طعم را به غذا می دهد و آن قلم نظام آباد است. که با برندهای راجاپوری ، دوببر ، ٧٧٧ ، سون استار ، زرین، خاطره، توبک طلایی، اسکندری و شاهونی به کشورمان صادر می شود. در این میان شاهونی، رجاپوری و توبک طلایی طرفداران بیشتری دارد. اگر نمی دانید چه برندی بخرید و سردر گم هستید. مهم نوع قلم است که برمه باشد یا نظام آباد وگرنه تفاوت چندانی ندارد. قلم زردچوبه در سه سایز آسیابی، متوسط و درشت عرضه می شود متوسط و درشت فرقی با یکدیگر ندارند و فقط تفاوتشان در سایز است. وگرنه پودری که در نهایت بدست می آید یکسان می باشد. زرد چوبه آسیابی از آنجا که زیر الکی سایز درشت و متوسط بوده ممکن است مقداری املاح و خاکستر بیشتری در آن وجود داشته باشد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پودر زردچوبه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا